Rond - Reisverslag uit Chamonix, Frankrijk van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu Rond - Reisverslag uit Chamonix, Frankrijk van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu

Rond

Blijf op de hoogte en volg Marja en Ed

07 September 2012 | Frankrijk, Chamonix

Weer een hele mooie en zonnige dag. Deze dag bood ook weer van alles wat je van een ATB toer kan en mag verwachten: snelle afdaling, steile klimpartijen (verhard en onverhard), brandende zon, veel zweetdruppels, mooie uitzichten, stukje wandelen en uitdagende afdalingen.
Na de gevarieerde klim van Les Contamines naar de Col de Voza konden we wederom genieten van de uitzichten op het Mont Blanc massief. Hierna volgde een downhill afdaling. Na een aantal steile stukken en gammele bruggetjes realiseerde we ons waarom de route was afgezet. Sommige constructies stonden op instorten. Planken waren gebroken en pilaren waren half weggezakt. Voorzichtig liepen we over de schuine en gladde stukken heen, hopend dat de boel niet met ons naar beneden zou storten. Het ging allemaal goed. Uiteindelijk konden we het onderste deel weer op de fiets afleggen, nou ja, mijn fiets weigerde nog even en wierp me weer op de grond. Gelukkig een zachte landing op gras.
Eenmaal beneden dachten we relaxed naar Argentières te kunnen peddelen. Niets was minder waar. Ook het laatste stuk van de route tracteerde ons nog op mooie (fietsbare) single tracks afgewisseld met steile klimmetjes die we op of naast de fiets aflegde. Pas om 16.30 waren we weer in Argentières en was het rondje compleet.