Mont Blanc - Reisverslag uit Les Contamines-Montjoie, Frankrijk van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu Mont Blanc - Reisverslag uit Les Contamines-Montjoie, Frankrijk van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu

Mont Blanc

Blijf op de hoogte en volg Marja en Ed

06 September 2012 | Frankrijk, Les Contamines-Montjoie

Zo'n nacht in een berghut is ook niet alles. Met 20 man dicht op elkaar in een slaapzaal. De 1 snurkt harder dan de ander. De hut zat bomvol met 88 personen. We moesten eten in 2 shifts.
De dag was wel schitterend. Een dag zoals een ATB dag hoort te zijn: om half 8 reden we weg. 1 km ontspannen trappen op ruim 2000m hoogte gevolgd door 400hm wandelen met de fiets in de hand. Zo waren we om 8.15 precies op de Collet de Seigne om de Mont Blanc in z'n volle glorie te kunnen zien. We hadden niet eerder hoeven te zijn, hij lag toen nog in de mist. Nadat we onze foto's gemaakt hadden kwamen de 1e wandelaars al aan. Helaas voor hen verstopte de Mont Blanc zich weer achter de wolken.
Na dit rustmoment een schitterende single track afdaling. Een asfalt beklimming en koffie met gebak op een terras in de zon.
Maar er was nog meer. Een modder pad, een pittige onverharde heel rustige klim in hitte (verbrand ondanks factor 30) en uiteraard een zwaar wandeling met de fiets aan de hand. Na een laatste klim en lange onverharde afdaling konden we om 18.30 aan het Mont Blanc bier in een hotel in Les Contamines waar we na een warme douche konden aanschuiven aan het 5 gangen diner.

• 07 September 2012 - 08:16

Clauda:

Mooie foto's Ed! super!

• 07 September 2012 - 11:17

Mc Lal:

echt schitterend hoor en dat is nog zwak uitgedrukt!!

• 07 September 2012 - 11:17

Mc Lal:

echt schitterend hoor en dat is nog zwak uitgedrukt!!