Fietstocht? - Reisverslag uit Champex, Zwitserland van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu Fietstocht? - Reisverslag uit Champex, Zwitserland van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu

Fietstocht?

Blijf op de hoogte en volg Marja en Ed

03 September 2012 | Zwitserland, Champex

Na een goed ontbijt om 9.00 uur weggereden. Het rijden was maar even. Al snel werd het lopen, te steil. Bij le Tour ging de route met een gondel en stoeltjes lift. Wij wilden uiteraard fietsen en namen niet de lift. Onder de gondel hebben we de helft moeten lopen. Het was niet alleen steil, maar ook nog eens een sterke wind tegen. Het 2e deel ging goed. Zo kwamen we op de Col de Balme. Helaas geen Apfelstrudel, alleen een onvriendelijke heks en koffie die eigenlijk niet te drinken was. Die afdaling begon lekker, maar in het bos was het weer lopen. Op de Col de Forclaz hadden ze appeltaart, heerlijk! Vanaf daar wéér lopen. Onbegrijpelijk dat dit als ATB route staat. Na 4km bergop lopen en 500hm weer afdalen. Een uitdagende afdaling, soms te uitdagend. Ondanks onze voorzichtigheid, lees lopen, toch nog de nodige duikelingen gemaakt. Uiteindelijk hebben we Champex bereikt. Na 33km, waarvan bijna de helft gelopen...
Hopelijk is er morgen meer te fietsen.

• 03 September 2012 - 22:05

Fenna:

Hoi Ed
    Van al dat lopen, ga je de wereld op z'n kop zien ;)
    Toi toi en morgen een goede fiets-dag!

• 03 September 2012 - 22:41

Vanessa:

Klinkt niet optimaal. Hopelijk is het wel een mooie tocht!
    Hoe bevalt de camera? Ik zit er ook aan te denken voor het fietsen in Kenia.

Groet en veel fiets (en loop)plezier,
    Vanessa

• 03 September 2012 - 23:18

Jopie:

jullie hadden de bezemsteel van die heks moeten pakken, hopelijk morgen echt fietsen hou het heel he x

• 03 September 2012 - 23:31

Jorry:

Hoi Ed en stoere vader!

Waar zijn jullie aan begonnen?! Hadden jullie ook jullie bergschoenen ingepakt?
    Of stiekem begonnen aan en carrière als berggeitjes?
    Hopelijk voor de rest niet veel duikelingen meer, maar lekker fietsen.
    Nou ja, héél veel plezier, leuk om jullie zo te volgen en hou het inderdaad heel ;)
    x

• 04 September 2012 - 05:34

Eric:

Wat ben je toch allemaal aan het doen Ed?

De laatste keer dat we samen gemountain biked hebben liepen we alleen daar waar de fiets volledig onder water verdween. En ik kan me ook niet herinneren dat we in de Alpen ooit gelopen hebben (met een fiest aan de hand dan).
    Is het de ouderdom????

Sterkte kerel!
    Groet uit de warmte.

En.... Canada was ook voor ons allemachtig prachtig: rondje Seattle, Banff, Jasper, Vancouver, Victoria Island en Seattle. Zou best in Vancouver of Seattle willen wonen!!

• 04 September 2012 - 14:44

Mc Lal:

het klinkt meer als "met je fiets op de tocht"
    wat dapper joh!