Route 66 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu Route 66 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu

Route 66

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Marja en Ed

15 Juni 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

We hebben vanmorgen een nog niet eerder gebruikte faciliteit van de camper getest: de kachel. Het was echt nodig. Met 4 dekens was het nog niet warm te krijgen. De temperatuur lag onder de 5grC. Na 5 minuten ging echter het alarm af. Dus er is iets niet goed of er staat iets niet goed afgesteld.
De route startte met 2 mannetje elks op de campground. Zo te zien een vader met zoon. Heel toepasselijk op vaderdag!
Van de historische Route 66 is op dat deel dat wij reden niet veel (meer) te zien. Het is een mooi stuk rechte weg door de woestijn van Arizona. Echter van nostalgie is niets te vinden.
We hadden nog een stop gepland bij de Hoover Dam. Gezien de file die daar op de weg stond en het feit dat we uit het land van de dammen en dijken komen hebben we deze maar geskipt en zijn direct door naar Las Vegas gereden. In de 35grC dachten we nog wel even terug aan vannochtend, toen we met de kachet aan zaten. Hier kan gelukkig de airco aan.
Ze zeggen dat er geen groter contrast is tussen de geweldige natuur van de afgelopen dagen en Las Vegas. Dat klopt. Ze zeggen dat er niets groen aan Las Vegas is. Dat klopt niet: ik heb wel degelijk een container met Recycling zien staan!
We hebben nog geprobeerd om hier rijk te worden, maar net als bij zo velen is ons dat niet gelukt. Na het verdriet van het verlies weg te hebben gedronken met een heerlijk biertje (tip: hou altijd geld voor een biertje achter de hand) zijn we langs de overvloedig verlichtte hotels/casino's teruggelopen naar onze camper op de Strip.
PS. ik heb weer wat foto's op http://www.kokje.eu kunnen plaatsen.

• 17 Juni 2014 - 10:05

Lal:

jongens! wat een verslag en wat een schitterende foto's, alsof ik met jullie meereis!!! liefs lal