Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Marja en Ed

13 Juni 2014 | Verenigde Staten, Tusayan

Shit, ik had net al een aardig stuk getypt. Ik hoorde wat geritsel naast de camper. Ik kijk naar buiten en zie een elk met een gigantisch gewei, vlakbij de camper. Ik pakte snel mijn video camera om het te filmen. Prachtige plaatjes, dat wel. Maar de tablet ging uit en mijn verhaaltje verloren, opnieuw dan maar:
Naast Zion zou de Grand Canyon 1 van de andere drukste parken moeten zijn. We vreesden dan ook dat we onze camper nauwelijks zouden kunnen parkeren bij de verschillende uitzichtpunten aan de 40km lange weg over de zuidelijke rand vanaf de Desert View naar het Grand Canyon Village. Het was echter heel rustig. Op enkele P' s waren we alleen, op andere stonden hooguit 4 auto' s. Des te groter was de tegenslag dat de 2 campgrounds in de Village vol waren. Een 3e campground, net buiten het park had wel ruimte, maar we moesten 1,5 uur wachten voordat we zouden kunnen inchecken. Ja, regels zijn regels. Uiteindelijk vonden we op de 4e campground, nog iets verder van het park de schitterende campground Ten-X.
Na het zien van de film over de Grand Canyon in het Imax theater hebben we de westelijke kant vanaf de Village bekeken. Je kan daar gedeeltelijk met de shuttle bus en lopend 12 km over de rand lopen en zo genieten van de mooiste uitzichten.
De Village bestaat uit een Visitor Center, wat winkels, campgrounds, lodges en grote parkeertereinen. De verschillende items liggen wat uit elkaar in het bos. Er rijden 3 verschillende gratis shuttle buslijnen om de diverse items en uitzichtpunten met elkaar te verbinden. De bussen rijden om het kwartier vanaf 4.00 tot 21.30 uur. Er zijn hier inderdaad verschikkelijk veel mensen, maar het is prima georganiseerd, zodat je alle ruimte hebt om van de Canyon te genieten.
Vandaag werd er niet gevlogen ivm een veel te harde wind. Hopelijk kunnen we morgen de Canyon van boven en beneden bekijken.
PS. Zodra we weer over WIFI beschikken zullen we weer foto's plaatsen.

• 14 Juni 2014 - 23:14

Marion:

Leuk hoor Mar om alles te lezen.x

• 15 Juni 2014 - 12:20

Fenna:

Hé guys. Still going strong: lezen wij hier!
    Wij wachten weer de foto's af!
    groet