Schaatsen! - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu Schaatsen! - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu

Schaatsen!

Door: Marja & Ed

Blijf op de hoogte en volg Marja en Ed

30 Mei 2012 | Canada, Whitehorse

Vanmorgen was het pas echt koud. Het vroor slechts licht. maar door de straffe windkracht 4 over het ijskoude meer was het eigenlijk geen lekker schaatsweer. Dan maar wandelen. Bij Haines Juncion hadden we een trail van 5,5km uitgezocht. De route ging gedeeltelijk door het bos en langs een rivier. Een informatiebord gaf aan dat je stil moest zijn om het nodige wild te spotten. Daarnaast was een poster geplakt dat er grizzly's zitten en je dus juist lawaai moest maken om de beren niet te verrassen. Een dilemma dus: stil of juist niet? Gewapend met berenbel en berenspray zijn we luid pratend aan de wandeling begonnen. Het hielp, geen beer gezien. Helaas dus ook geen ander wild...
De laatste 150km oostelijk over de Alaska hwy naar Whitehorse waren weer kaarsrecht. Behalve de cruise-control overwoog ik ook het stuurslot te gebruiken.
In Whitehorse hebben we de bewoonde wereld weer bereikt, veel mensen en veel auto's. Er zijn hier zelfs stoplichten! We wilden nog een rondvaart met de S.S. Klondike maken, maar het schip is helaas uit de vaart genomen.

• 31 Mei 2012 - 16:55

Thea:

Nog een nachtje in de kou, en dan lekker naar een warm Vancouver. Er wordt in ieder geval voor het weekend mooi weer voorspeld. Ik sta morgen op jullie te wachten op het vliegveld.
    Tot morgen,
    Thea

• 31 Mei 2012 - 18:04

René En Fenna:

Hi there!
    Nog steeds prachtige beelden om te volgen!
    Canada gaat stijgen op ons lijstje!
    Geniet van de laatste 5 dagen
    groet

• 31 Mei 2012 - 18:45

A3:

Je had ook je schaatsen mee moeten nemen! Leuk om jullie te volgen mooie foto's en verslag. Jullie zijn een met moeder natuur.

• 31 Mei 2012 - 22:03

Maarten:

in een woord super

• 01 Juni 2012 - 05:27

Marja En Ed Kokje:

@Thea: dat heb je dan goed geregeld, tot morgen.

@Fenna: terecht!

@A3: en onze ski' s.