Silicon Valley - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu Silicon Valley - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu

Silicon Valley

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Marja en Ed

21 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Het verkeer werd steeds drukker naar mate we dichter bij San Francisco kwamen. Het was wel weer even wennen om weer in een file te rijden. Vlak voor San Francisco zijn we nog even naar het zuiden afgebogen om door Silicon Valley te rijden. Dat is toch de plaats waar de toekomst wordt bepaald. Er zitten 7000 IT bedrijven in de vallei, inclusief Google, Facebook, etc. Indrukwekkend was het enorme complex van Google (toch maar een zoekmachine) en van de Stanford University. De universiteit met een budget van $500 miljoen levert al jaren de beste nerds. Nu was het er druk voor zomer colleges.
Vanuit Silicon Valley kwamen we vanuit de zuidkant San Francisco binnen. We kwamen praktisch langs Twin Peaks. Twin Peaks zijn 2 bulten waarvan je een prachtig uitzicht over de stad hebt, een echte must done voor San Francisco. Het leek dan ook een goed plan om daar nu direct maar op te rijden. Ondanks dat dit niet in downtown ligt gaan de straten hier behoorlijk stijl omhoog. Trekkracht heeft de 8 cylinder Ford met 385 pk genoeg, maar aangezien ieder kruispunt vlak is ontstaan er bij iedere zijstraat 2 knikken waar we ons zorgen over maakten. Het ging goed en we bereikte zo via de Streets of San Francisco de Twin Peaks.
Vervolgens gingen we in file over de Golden Gate Bridge. Dat gaf in ieder geval genoeg tijd om er van te genieten. Iets noordelijk van San Francisco hadden we een plekje op een RV-park gereserveerd. Dit is zegmaar een parkeerterrein waar je zo dicht op elkaar staat dat de slid-outs maar net uitkunnen. Het leverde nog wel een gezellige avond op met 6 Amerikanen.