Tunnel - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu Tunnel - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu

Tunnel

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Marja en Ed

09 Juni 2014 | Verenigde Staten, Springdale

Dachten we gisteren dat het met 20grC al koud was, vannacht hebben we het echt koud gehad. Alle ramen en deuren dicht, luiken dicht en 2 dekens, het was nog steeds koud. Toen ik s'ochtends door het raam naar buiten keek, zag ik al wat mensen op, waarschijnlijk ook om naar de sunrise te kijken. Ze droegen lange broeken, fleeces en mutsen. Handschoenen heb ik niet gezien, maar dat had echt geen overbodige luxe geweest. Het was trouwens nog maar even nodig, want zodra de zon boven de berg uitkwam voelde je de warmte en begon het uitpellen.
Na het lopen van de Rim trail gisterenmiddag, naar het Sunset point gisterenavond en naar het Sunrise point vanmorgen, hebben we nog de Navajo trail en de Queens trail gelopen. We kregen maar geen genoeg van de Playground of God zoals de Bryce ook wel wordt genoemd.
Na de hikes door naar Zion. Spannend was nog even of we wel door de tunnel op de oostenlijke toegangsweg van het park door konden. Voor 15 dollar wordt dan de tunnel van de andere kant geblokkeer, zodat we door het midden konden rijden waar het wel hoog genoeg is. Klinkt spannend, maar eigenlijk gewoon geldklopperij. Het was druk op die route, de tunnel is dus steeds van 1 kant gesloten, en iedere camper moet 15 dollar betalen. Op de weg naar Zion hebben we meerdere malen op 1 weghelft moeten rijden ivm wegwerkzaamheden, dit is precies hetzelfde.
Beide campgrounds in het park waren helaas al vol. Niet zo gek, want op de parkeerplaats bij het bezoekersinfo was het ook gigantisch druk. Dat is ook wel anders dan in IJsland, Canada en Noorwegen. Daar konden we nog een uur rijden zonder iemand tegen te komen. Nu waren we aangewezen op een commerciële campground net buiten het park. Minder mooi, en veel duurder. Ook dit nadeel hebt natuurlijk weer een voordeel: zo hebben we hier stroom, en kan de airco op volle toeren draaien. Dat was ook wel nodig, want de temperatuur was inmiddels opgelopen tot 38grC. Een ander voordeel was het zwembadje, ook wel eens lekker bij deze temperatuur.
Nog een voordeel was het free wifi op de campground. En omdat we om half 5 al op de campground waren was er ook tijd om wat foto's op Picase te plaatsen (te vinden via http://www.kokje.eu of http://www.ekpictures.com).

• 10 Juni 2014 - 17:27

Corine:

Wat heerlijk te lezen over jullie trip! Volg het hoor!

• 10 Juni 2014 - 18:24

Lal:

geen last van tunnelvisie??? wat een avontuur "moeten" jullie toch weer meemaken, liefs lal

• 11 Juni 2014 - 00:03

Maria:

Tja Zion is in het hoogseizoen altijd een beetje druk, maar geniet van de heeeeeeerlijk sfeer en natuur

• 11 Juni 2014 - 00:08

Maria:

En veel plezier met THE narrows