How the West was won - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu How the West was won - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Marja en Ed Kokje - WaarBenJij.nu

How the West was won

Door: Ed

Blijf op de hoogte en volg Marja en Ed

03 Juni 2014 | Verenigde Staten, Denver

De camper valt niet op op de campground. Zonder slide-out en korter dan 8m, dan val je pas op. In Iowa was het nog zonnig en rustig. Maar verder in Nebraska begon het te betrekken en te waaien. Gelukkig geen tornado. Het was wel lastig rijden, een echt harde zijwind tegen de 10m lange en ruim 3m hoge camper. De keiharde wind voelde met 34gr C overigens niet koud aan.
De route leek aanvankelijk op een Nederlands landschap, heel vlak, wat boerderijen, wat koeien en veel tuinbouw.Alles bebouwd, geen natuur meer te bekennen. Zo hier en daar een museum(pje) moest herinneren aan de tijd van de pioniers, die via deze route Amerika verder ontdekte. Van de prairies waar de Sioux en Cheyenne op leefde is niets meer van over. Wat had de wereld er anders uitgezien als Crazy Horse de strijd had gewonnen...
De pioniers hadden het moeilijk om de weg te vinden. Tegenwoordig heb je een navigatiesysteem dat op de kaarsrechte wegen aangeeft dat je over 1227km links moet afbuigen.
Zodra we Colorado binnenreden was het geheel anders. De wolken waren weg, de wind kwam uit het noorden en de prairies bleken toch nog te bestaan. Zo hadden we toch nog prachtige laatste miles met de Rocky Moutains op de achtergrond.

• 05 Juni 2014 - 15:03

Fenna:

Hoi hoi

de 1e kilometers zitten erop!
    Geniet van de vele die nog volgen.
    groet uit nattig Gouda, Fenna

• 05 Juni 2014 - 15:06

Eddy En Hetty:

Hallo Marja en Ed.

Ik zag een mooie film over yukon reis van 2012.
    Wij zijn helemaal Canada gek .
    Zo ik heb een vraag omtrent die film op you tube.
    Met welk programma is die film in elkaar gezet ??
    Ik zie dat jullie op vakantie zijn in Amerika, goede reis gewenst.
    Wij gaan binnenkort weer naar Canada.
    Vriendelijke groeten

Eddy en Hetty

• 05 Juni 2014 - 17:57

Rob:

Hallo Marja en Ed,

Indrukwekkende camper. Je mag wel niet te ver naar achteren lopen anders gaat hij hellen.

Veel plezier!

Gr.
    Rob

• 05 Juni 2014 - 20:09

Hejo:

Vanuit Oostenrijk(grossklockner die moet jij met Henk nog fietsen echt een uitdaging wensen wij jullie nog vele mooie tochten door Amerika wij volgen jullie xhejo

• 10 Juni 2014 - 00:59

Marja En Ed Kokje:

Fenna: Bedankt.

Eddy en Hetty: de eindmontage is met Adobe Premiere, als je meer wilt weten, mail dan naar info@ekpictures.com.

Rob: het kingsize 2 persoonsbed staat achter de wielen, daar slapen we. Hij helt dan echt niet achterover.

Henk en Jopie: goed plan, ik heb vast geoefend op de Slickrock Bike Trail!